REC0415270 |
La immersió lingüística dins l'escola actual |
2021-2022 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2022 - 15/7/2022 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Alternativa Sindical dels Professionals d'Educació (ASINPRE)
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2021 - 01/07/2022 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
31
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs té com a finalitat donar recursos al professorat per a què gestioni les seves classes de manera que aquells alumnes nouvinguts se sentin acollits i aprenguin la llengua vehicular de l´escola, el català, de manera vivencial, natural i harmònica.
|
| |
Objectius |
- Conèixer el marc normatiu
- Saber què és la competetència plurilingüe
- Valorar la interculturalitat i aprofitar el paper de les famílies com principals agents per a la inclusió a l´escola
- Donar eines i estratègies per ajudar a l´adquisició de la segona llengua
- Conèixer recursos online (app, web) a l´abast del professorat per ajudar a l´adquisició d´una segona llengua
|
| |
Continguts |
MODUL 1: Què és la competència plurilingüe i la interculturalitat.
- Marc normatiu, el currículum i la competència plurilingüe dintre de l´aprenentatge de la llengua
- L´escola inclusiva i la interculturalitat com a valor indispensable dins l´escola.
- La immersió lingüística: concepte, orígens del concepte, modalitats i objectius
MODUL 2: Com treballar la inclusió a l´escola.
- Importància del context en l’aprenentatge de les llengües: Les persones nouvingudes a Catalunya - El Pla per a la Llengua i la Cohesió Social
- El paper de l’escola en la immersió lingüística: L’escola com a agent de socialització - El projecte educatiu de centre - El projecte lingüístic de centre – Recursos
- El paper de les famílies (context familiar): Primer agent educatiu - Implicació de les famílies a l’escola
MODUL 3: Com assolir la segona llengua a l´escola.
-Procés d´adquisició de la llengua materna
- Procés d´adquisició d’una segona llengua
- Influència de la llengua materna en l’aprenentatge de la segona llengua (L2)
- Altres factors que influeixen en l’aprenentatge de la segona llengua (L2): Edat - Personalitat - Factor afectius - Aptitud
MODUL 4: Quines eines i estratègies podem utilitzar a l´aula
- El grup classe: Conèixer i tenir en compte el grup classe - Influència del grup d’iguals
- L’alumnat nouvingut dintre del grup classe
- Adquisició del català en l’alumnat nouvingut: Coneixements previs - Currículum - Desenvolupament d’altres habilitats
- L’aula: Gestió de la diversitat - Inclusió - El rol del docent
|
| |
Formador/a |
EVA MARTINEZ
|
| |
Avaluació |
-Grau de satisfacció: en finalitzar el curs, els alumnes emplenaran una enquesta on podrán deixar constancia del seu grau de satisfacció i si han complert els seus objectius.
- Grau d´assoliment: els alumnes hauran de realizar la lectura dels quatre mòduls i fer les activitats proposades pel formador. També hauran de participar en el fórum de manera habitual, constestant a les qüestions que es demanen.
- Avaluació final: certificaran tots aquells que hagin realitzat totes les activitats proposades de manera satisfacctòria i també hauran de realitzar l´enquesta final.
|
| |
Requisits de certificació |
Certificaran tots aquells que hagin realitzat totes les activitats proposades de manera satisfacctòria.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents
|
| |
E-mail |
info@asinpre.org
|
| |
|
|